İç Kontrol ve Yönetim Hizmetleri Dairesi

26 Mayıs 2022

İç Kontrol ve Yönetim Hizmetleri Dairesi; Bakanlığımızın ilgili mali mevzuatla belirlenen iç kontrol sisteminin kurulması ve işleyişini ilgilendiren faaliyetleri yürütecektir. Mezkûr Daire tarafından ayrıca Bakanlığımıza mali konularda danışmanlık sağlanacak ve Sayıştay Başkanlığı ile ilgili tüm iş ve işlemler koordine edilecektir. İç Kontrol ve Yönetim Hizmetleri Dairesi tarafından ayrıca, Bakanlığımızın kaynak yönetimi ve kamu zararlarına ilişkin işlemleri ile Strateji Geliştirme Başkanlığının destek hizmetleri yürütülecektir. Anılan Dairenin görevleri aşağıda sıralanmıştır:
 

  1. İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak; İç Kontrol Eylem Planlarının oluşturulması, yürütülmesi ve koordine edilmesi işlemlerini yürütmek,
  2. Bakanlığın iş süreçlerinin çıkartılmasını sağlamak ve süreç iyileştirme önerileri hazırlanmasını koordine etmek,
  3. Kurumsal Risk Yönetimi sistematiği çerçevesinde mevcut ve olası risk unsurlarını belirlemek, değerlendirmek ve izlemek,
  4. Sayıştay Denetim Raporlarına ilişkin Bakanlığımız cevabını hazırlamak üzere birimler arasındaki koordinasyon işlemlerini yürütmek,
  5. Malî kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak,
  6. 4458 sayılı Kanunun 221’inci maddesi kapsamında personele ödenecek Fazla Çalışma Ücreti ile 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye göre yapılacak Ek Ödeme iş ve işlemlerini yürütmek,
  7. Bakanlık Merkez Birimlerinin kamu zararı ve kamu alacakları işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
  8. Strateji Geliştirme Başkanlığının insan kaynakları iş ve işlemlerini yürütmek,
  9. Strateji Geliştirme Başkanlığının; gelen-giden evrak ve arşiv işlemleri, taşınır mal yönetimi ile mal ve hizmet satın alımı faaliyetlerini yürütmek,
  10. Strateji Geliştirme Başkanı tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.